Zaujíma vás aktuálna cena akcie Meta Platforms? Spoznajte výkonnosť, fundamentálne údaje a analýzy akcie. Aktuálne dividendy, trhová kapitalizácia a ďalšie informácie pre investorov. Zistite, ako sa kurz vyvíjal v čase. Graf akcie vám ponúkne údaje o cene akcie za rôzne časové obdobia.
Akcie Meta Platforms (META) od začiatku roka 2022 stratili približne polovicu svojej hodnoty. Tržby spoločnosti Meta sa oproti predchádzajúcemu roku znížili o takmer 1 %. Meta tiež vydala neuspokojivú prognózu pre tretí štvrťrok a generálny riaditeľ Mark Zuckerberg v rozhovore s analytikmi uviedol, že spoločnosť zníži počet zamestnancov, pretože sa pripravuje na spomalenie ekonomiky.
Odvetvie digitálnej reklamy sa v dôsledku inflácie, rastúcich úrokových sadzieb a vojny na Ukrajine dostáva do problémov. Dobrej nálade nepomohli ani neuspokojivé výsledky ďalších digitálnych inzerentov. Najmä firmy Snap Inc. (SNAP), ktorá prevádzkuje Snapchat. Neuspokojivé výsledky veľkých technologických spoločností môžu byť zlým znamením pre ekonomiku.
Akcie Meta Platforms: Kvartálne výsledky
Tržby Meta prvýkrát medzikvartálne klesli. Dosiahli hodnotu 28,8 miliardy USD. Ide takmer o 1% pokles oproti predchádzajúcemu roku. Analytici očakávali tržby okolo 28,9 miliardy USD. Môže za to silná konkurencia a tiež prísnejšia ochrana osobných údajov v spoločnosti Apple.
Pre Meta Platforms sú príjmy z reklamy kľúčové. Priemerná cena za inzerát v tomto štvrťroku klesla o 14 %. V predchádzajúcom roku cena za reklamu vzrástla o 47 %. Podľa prevádzkovej riaditeľky Sheryl Sandbergovej má Meta problémy s prispôsobením sa zmenám v ochrane osobných údajov pri novom operačnom systéme pre iPhone. Ten zabraňuje aplikáciám ako Meta (predtým Facebook) sledovať aktivity užívateľov. Meta Platforms sa tak teraz sústredí skôr na zacielenie reklamy na základe menšieho množstva používateľských dát. Aj napriek tomu všetko zostáva prevádzková riaditeľka plná optimizmu.
„Napriek súčasným výzvam som z dlhodobého hľadiska veľmi optimistická. Čelíme cyklickému poklesu, ale z dlhodobého hľadiska bude trh s digitálnou reklamou naďalej rásť. Inzerenti pôjdu tam, kde získajú najvyššiu návratnosť investícií a schopnosť riadiť svoj biznis.“
Sheryl Sandberg, prevádzková riaditeľka Meta Platforms
Akcie Meta Platforms: Počet užívateľov Instagram a WhatsApp naďalej rastie
Svetlým bodom vo výsledkoch sú používatelia. O cez klesajúce tržby počet používateľov stúpa. Instagram a WhatsApp naďalej zaznamenávajú nárast mesačných aj denných užívateľov. Pri Facebooku (Meta) sa počet denných používateľov zvýšil o 8 miliónov, ale počet mesačných používateľov klesol o 2 milióny. Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg to vysvetľuje blokovaním internetu na Ukrajine.
Monetizácia Reels je 1 miliarda USD
Krátke videá Reels za rok vvygenerovali 1 miliardu USD. Tento produkt však neprináša peniaze tak efektívne ako napríklad Instagram Stories a hlavný news feed. Zdá sa, že nábeh monetizácie Reels je pomalý. Napriek tomu sú niektorí analytici ohľadom budúcnosti krátkych videí Reels optimistickí. Meta podľa nich robí s Reels pokroky a so zlepšujúcou sa umelou inteligenciou očakávajú, že význam Reels porastie.
Meta Platforms a snaha konkurovať TikToku: „Make Instagram Instagram again“
Meta Platforms sa snaží reagovať na svojho konkurenta TikTok a snaží sa ho v mnohých smeroch napodobniť. To sa však mnohým používateľom Instagramu nepáči. Volajú po tom, aby sa Instagram vrátil k svojmu pôvodnému účelu, ktorý si získal medzi ľuďmi takú popularitu. A tým bolo najmä zdieľanie fotiek. Množí sa navyše nespokojné hlasy, že videá na Instagrame sú preťažované algoritmami. A navyše ide často o obsah, ktorý už ľudia videli práve napríklad na TikToku.
Vznikla dokonca petícia s názvom „Make Instagram Instagram again“. Treba dodať, že medzi nespokojné hlasy patria aj osobnosti, ktoré majú mnoho followerov. Ide napríklad o Kylie Jenner a Kim Kardashian. Tieto celebrity majú pritom dokopy viac ako 687 miliónov sledujúcich, takže ich názor môže mať dosah na mnoho používateľov tejto aplikácie. Zatiaľ sa však zdá, že Instagram sa naďalej snaží priblížiť TikToku.
Chcete získať zadarmo tipy na zaujímavé akcie?
Odoberajte pravidelný týždenný akciový newsletter Breakout Trader. Každý týždeň tip na obchodovanie štyroch svetových akcií.
Akcie Meta nezažívajú od zverejnenia posledných výsledkov pekné chvíle. Údaje zaostali za očakávaním a výhľad na aktuálny štvrťrok je tiež sklamaním. Neuspokojivé výsledky sú pre investorov zarážajúce. Od zverejnenia výsledkov cena akcie FB klesla už o viac ako 30 %.
Spoločnosť Meta Platforms tiež pohrozila, že v Európe ukončia aplikácie Facebook a Instagram. V článku si rozoberieme dôvody tohto tvrdenia a pozrieme sa aj na aktuálne výsledky firmy. Nebude chýbať ani aktuálny cenový graf akcie FB.
Akcie Meta: Koniec Facebooku a Instagramu v Európe?
Spoločnosť Meta Platforms uviedla, že zvažuje ukončenie prevádzky Facebooku a Instagramu v Európe, pokiaľ nebude môcť pokračovať v prenose užívateľských dát späť do USA. Toto varovanie sa objavilo vo výročnej správe spoločnosti. Meta uznáva, že by to malo nepriaznivý vplyv na podnikanie a finančnú situáciu spoločnosti a že si odchod z Európy nepraje.
Írsky úrad pre ochranu osobných údajov (IDPC) v auguste 2020 zaslal predbežný príkaz na zastavenie prenosu údajov používateľov z EÚ do USA. A to práve z dôvodu nedostatočnej ochrany osobných údajov užívateľov. Konečné rozhodnutie by malo padnúť v prvej polovici roku 2022.
V júli 2020 Európsky súdny dvor rozhodol, že norma o prenose údajov medzi EÚ a USA dostatočne nechráni súkromie európskych občanov. Americké agentúry, ako je NSA, môžu teoreticky požiadať internetové spoločnosti, ako sú Facebook a Google, aby im údaje o občanoch EÚ odovzdali.
Rozhodnutiu predchádzala známa kauza rakúskeho aktivistu Maxa Schremsa. Ten podal v súvislosti s odhalením Edwarda Snowdena žalobu, v ktorej tvrdil, že americké právo neposkytuje dostatočnú ochranu pred sledovaním zo strany verejných orgánov. Schrems vzniesol sťažnosť proti spoločnosti Facebook, ktorá rovnako ako mnoho ďalších firiem odovzdávala jeho údaje a informácie o ďalších používateľoch do USA.
“Meta nemôže len tak vydierať EÚ, aby sa vzdala svojich štandardov ochrany údajov. Odchod z EÚ by bol jej stratou.”
Europoslanec Axel Voss
Akcie Meta (Facebook): Kvartálne výsledky
Výnosy za 4. štvrťrok boli v súlade s očakávaniami vo výške 33,67 miliardy USD (+20 %). V dôsledku prudko rastúcich výdavkov však zisky prudko klesli. Celkové náklady a výdavky vzrástli o 37,8 % na viac ako 21 miliárd USD. V dôsledku toho bol dosiahnutý zisk iba 10,28 miliardy USD, v porovnaní s 11,21 miliardami USD v minulom roku. V dôsledku toho zisk na akciu zostal na 3,67 USD, teda pod očakávanými 3,84 USD.
Sklamaním bol aj počet denných a mesačných aktívnych užívateľov. Trh očakával 2,95 miliardy aktívnych užívateľov mesačne, ale skutočný počet zostal na iba 2,91 miliardách.
Meta uvádza hneď niekoľko dôvodov poklesu. Napríklad aktualizácia ochrany osobných údajov systému iOS spoločnosti Apple predstavuje novú výzvu v oblasti cielenej reklamy. Spoločnosť tiež poukázala na infláciu a krízu dodávateľského reťazca. Tieto faktory údajne mali vplyv na reklamný rozpočet zákazníkov. Je ale pozoruhodné, že sme o podobných problémoch nepočuli u Alphabet.
Meta ďalej odkazuje na zvýšenú konkurenciu, ako je TikTok. Spoločnosť zdôrazňuje, že sa nachádzame vo fáze, v ktorej dochádza k zmene v používaní aplikácií. Instagram sa stále viac využíva pre krátke videá (tzv. Reels). Mark Zuckerberg si myslí, že včasné prepnutie na správne trendy pôjde na úkor krátkodobého zisku, ale dlhodobo to povedie k lepším výsledkom. Práve spomínané Reels vynášajú zatiaľ menej ako tradičné Feed a Stories.
Nápadné sú najmä prudko rastúce náklady a výdavky. V dôsledku toho prevádzková marža klesla na 37 % v 4. štvrťroku 2021 zo 46 % v 4. štvrťroku 2020. Podľa Meta sú vyššie výdavky spôsobené investíciami do nových talentov a nákladmi súvisiacimi s infraštruktúrou. Meta tiež očakáva, že výdavky v roku 2022 naďalej porastú. To zahŕňa investície do dátových centier, serverov a nových kancelárskych zariadení. Náklady na umelú inteligenciu sa samozrejme tiež zvyšujú s rozvojom nových aktivít súvisiacich s metaversou.
Ako si viedli akcie Meta (FB) v roku 2021?
Za celý rok 2021 vzrástli výnosy o 37 % na 117,92 miliardy USD. Výdavky vzrástli o 34 % na 71,17 miliardy USD a čistý zisk bol o 35 % vyšší (39,37 miliardy USD). V roku 2022 analytici rast ziskov príliš neočakávajú, ale oveľa pozitívnejšie sa stavajú k roku 2023.
Meta akcie a výhľad na rok 2022
Spoločnosť Meta Platforms sa o nadchádzajúcom období vyjadrovala opatrne. Najmä v súvislosti so spomínanou zvýšenou konkurenciou a meniacim sa trendom v používaní ich aplikácií. Investorov tieto zlé prognózy príliš nepotešili.
V prvom štvrťroku tohto roku Meta odhaduje výnosy medzi 27 a 29 miliardami USD. Analytici pritom očakávali až 30,15 miliardy USD. Meta týmto cieli na medziročný rast iba o 3-11 %, čo je podstatne menej, než sme videli v minulosti.
Dôraz na Metaverse aj zmena tickera z FB na META
Mark Zuckerberg spomenul 7 investičných priorít. V roku 2022 sa chce Meta zamerať na Reels, komunitné zasielanie správ, obchod, reklamy, ochranu súkromia, AI a samozrejme metaverse. Spoločnosť do týchto oblastí vyčlení viac talentov a väčší rozpočet.
Najmä umelá inteligencia bude hrať veľkú úlohu pri budovaní metaverse. Meta kvôli tomuto projektu virtuálneho sveta dokonca minulý rok opustila svoj názov Facebook. Po zmene názvu sa tiež chystá zmena tickera, pod ktorým sa akcie Facebook obchodovali. V prvej polovici roku 2022 sa ticker FB nahradí tickerom META.
Firma v súčasnej dobe buduje AI Research SuperCluster, ktorý by sa po dokončení mal stať najrýchlejším superpočítačom na svete. To umožní značný rozvoj umelej inteligencie, kedy bude možné učiť sa z biliónov príkladov a rozumieť stovkám jazykov. Tento superpočítač sa má stať základom metaverse. Cieľom je vytvoriť virtuálny svet, kde bude možné pracovať, hrať hry a stretávať sa s priateľmi.
Okuliare na virtuálnu realitu ako vstupenka do metaverse?
Na to, aby sme sa mohli stať súčasťou metaverse, je potrebný špecifický hardvér. Už existujú okuliare pre virtuálnu realitu s názvom Oculus Quest 2. Meta tiež pracuje na novom headsete pre virtuálnu realitu, ktorý by mal vyjsť koncom tohto roka. Ďalej tiež postupuje projekt Nazare. Stručne povedané by sa malo jednať o klasické okuliare doplnené o prvky rozšírenej reality (Augmented Reality). Dochádza aj k ďalšiemu rozvoju divízie Reality Labs, ktorá vyrába hardvér pre VR a AR. Tu výnosy vzrástli na 877 miliónov USD zo 717 miliónov o rok skôr.
Investori sa zrejme obávajú, že investície do metaverse neprinesú rovnaké výnosy, aké spoločnosť doteraz dosahovala vďaka reklamám. Hoci príjmy z reklamy naďalej rastú, zvyšuje sa ale aj konkurencia. A to zase vedie k vyšším nákladom. Zároveň má Meta stále veľký potenciál s existujúcimi službami, ako je WhatsApp, ktoré zatiaľ negenerujú veľké príjmy.
Potenciálne riziká predstavujú aj nová legislatíva na ochranu súkromia. Povzbudivý je fakt, že Meta už má s Oculus Quest 2 dobre fungujúce VR okuliare. Pokiaľ sa tento produkt bude aj naďalej presadzovať, aplikácie a hry, ktoré sa spoločne s nimi predávajú, spôsobí výrazný nárast príjmov spoločnosti.
Aktuálny cenový graf akcie Meta (Facebook)
Meta akcie zažívajú prudký pokles. Od zverejnenia výsledkov z dňa 2.2.2022 cena akcie FB klesla už o viac ako 30 %. Bude zaujímavé sledovať, či úroveň okolo hodnoty 220 USD zafunguje ako support a dôjde k odrazu smerom nahor.
Týždenný graf akcie FB od marca 2017 do februára 2022. Zdroj: Trader Workstation (8.2.2022)
Rozhodne ide ale o natoľko silný pokles, že opatrnosť je namieste. Posledné týždne sú pohyby na akciových trhoch veľmi volatilné a ani Meta akcie nie sú výnimkou. Investori by tak vždy mali zvažovať všetky možné riziká a dodržiavať pravidlá svojej obchodnej stratégie.
Obchodujte akcie Meta Platforms prostredníctvom LYNX
Či už ste intradenný obchodník alebo dlhodobý investor, môžete využiť vynikajúcu ponuku spoločnosti LYNX, pretože vám za priaznivé poplatky umožníme obchodovať s najrôznejšími finančnými inštrumentmi ako sú napríklad akcie, ETF, futures, opcie, CFD a forex. Ďalej pre vás pravidelne pripravujeme naše týždenné investičné newslettre a vysielame vzdelávacie webináre. Vďaka LYNX môžete obchodovať v reálnom čase prostredníctvom profesionálnych obchodných platforiem.
Chcete previesť zahraničné ceny akcií alebo ceny ETF na eurá? Potom použite prevodník mien. Navyše pre vás pravidelne zverejňujeme aktuálne obchodné príležitosti na trhu a novinky zo sveta investícií v rámci Investičného portálu. V prípade akýchkoľvek otázok môžete bezplatne využiť našu klientsku podporu.
Zaujímate sa o nákup akcií Meta Platforms? Zistite dôležité aktuálne informácie, novinky a analýzy.
Pre úspešné investovanie do akcií je tiež vhodné vybrať si kvalitného brokera. Obchodujte akcie Meta Platforms za nízke poplatky a za použitia stabilnej obchodnej platformy. Online broker LYNX vám ponúka kvalitné podmienky pre trading akcií Meta Platforms. Zistite viac o výhodách obchodovania akcií prostredníctvom LYNX.
Chcete úspešne obchodovať s akciami Meta Platforms? S LYNX sa dozviete, ako analyzovať cenu akcie Meta Platforms za pomoci technickej a fundamentálnej analýzy. Naučte sa rozpoznávať počiatočné fázy akciového trendu. To všetko zistíte v sekcii:
Meta Platforms akcie: Informácie o spoločnosti Meta Platforms Inc
Meta Platforms (Facebook) je americká spoločnosť zaoberajúca sa sociálnymi médiami a sociálnymi sieťami so sídlom v Menlo Parku v Kalifornii, ktorú založili spolužiaci a na Harvardovej univerzite. Prevádzkuje mobilnú aplikáciu a webové stránky, ktoré spájajú ľudí prostredníctvom mobilných zariadení a počítačov. V priemere má viac ako miliardu aktívnych používateľov a je jednoznačne najpopulárnejšou sociálnou sieťou súčasnosti. Väčšina používateľov pristupuje na Facebook z mobilného zariadenia.
Medzi hlavné aplikácie patria Instagram (mobilná aplikácia, ktorá používateľom umožňuje zdieľať fotografie a videá), Messenger (platforma na zasielanie správ pre mobilné a webové aplikácie), WhatsApp (rýchla, jednoduchá a spoľahlivá mobilná aplikácia na zasielanie správ) a Oculus (technológia a aplikácia na virtuálnu realitu) Facebook poskytuje aj obsahovú platformu, ktorá ľuďom umožňuje hrať hry, konzumovať obsah a spájať sa navzájom v interaktívnom online prostredí. Spoločnosť Facebook dosahuje svoje zisky predovšetkým predajom reklamy.